13ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας Uncategorized,Ανακοινώσεις ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

Στα πλαίσια του αφιερώματος στην Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας (10 Οκτωβρίου) στη σχολική μας μονάδα έγιναν οι παρακάτω δράσεις που βελτιώνουν και προάγουν την ψυχική υγεία και ευεξία των παιδιών.

Οι τάξεις Α1 και Α2 διαβάσαμε  το παραμύθι της Αμερικανικής Ψυχολογικής Εταιρείας «Ένα κουτί με πεταλούδες: Μια ιστορία για τα συναισθήματα» και συζητήσαμε γι’ αυτά. Γίναμε μικροί ζωγράφοι και τους δώσαμε χρώματα ο/η καθένας/καθεμιά στην παλέτα του/της. Κατόπιν ζωγραφίσαμε πράγματα που μας  κάνουν να αισθανόμαστε ευτυχία, ντροπή, φόβο και θυμό και τα παρουσιάσαμε στην τάξη. Επιπλέον, διαβάσαμε το παραμύθι «Η χελώνα στην κρυψώνα» που αναφέρεται στον έλεγχο του θυμού και γίναμε μικρά χελωνάκια που μάθαμε να κρυβόμαστε στο καβούκι μας όταν δυναμώνει ο θυμός, να παίρνουμε τρεις βαθιές ανάσες και κατόπιν με ηρεμία και αυτοέλεγχο να αντιμετωπίζουμε τις προκλήσεις της ζωής τους. Τέλος, στα πλαίσια της διαπραγμάτευσης του ζητήματος του θυμού και εναλλακτικών τρόπων αντιμετώπισής του, εξασκηθήκαμε στη χρήση του φαναριού του θυμού, όπου όταν αισθανθούμε ότι κορυφώνεται ο θυμός μας καλούμαστε να κάνουμε μια παύση και να μετρήσουμε ως το 10, ώστε στη συνέχεια να ενεργήσουμε κατάλληλα.

Οι τάξεις Β’1 ΚΑΙ Β’2 ασχοληθήκαμε με το ποίημα «΄Οταν  έχουμε πόλεμο» από το Ανθολόγιο. Αφού επεξεργαστήκαμε και αναλύσαμε  το ποίημα στη συνέχεια  μιλήσαμε για τα θετικά της Ειρήνης και τα αρνητικά του Πολέμου. Περισσότερο εστιάσαμε στα συναισθήματα που μας δημιουργούν η Ειρήνη και ο Πόλεμος. Τι χρώμα έχουν, πώς μυρίζουν ,τι ρούχα φοράνε… Τι μπορούμε να κάνουμε όταν έχουμε Ειρήνη και τι δεν μπορούμε όταν έχουμε Πόλεμο. Τέλος, χρωματίσαμε την Ειρήνη με χαρούμενα χρώματα και τον Πόλεμο με θλιμμένα.  Τα συναισθήματα ανάμικτα στον κόσμο των παιδιών…

Στο τμήμα Γ1 φυτέψαμε το “Δέντρο της αγάπης”. Η αγάπη γιατρεύει τις ψυχές όλων. Τα παιδιά που μεγαλώνουν με αγάπη μεγαλώνουν όμορφα!!!

Στο τμήμα Γ2 σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό των Εικαστικών κ. Μαργαρίτη Χρυσαλένα  Ξεκινήσαμε με μία συζήτηση για τα συναισθήματα. Πώς καταλαβαίνει ο/η καθένας/καθεμιά τη λέξη συναίσθημα.. Κάθε παιδί έδωσε την δική του ερμηνεία. Στην συνέχεια μιλήσαμε για τα είδη των συναισθημάτων και πώς αυτά φαίνονται στο πρόσωπο μας. Διαλέξαμε να περιγράψουμε τα συναισθήματα : ΧΑΡΑ , ΘΥΜΟΣ, ΦΟΒΟΣ , ΛΥΠΗ και να ζωγραφίσουμε πρόσωπα με εκφράσεις που αντιστοιχούν σε κάθε συναίσθημα. Στην συνέχεια κάθε παιδί διάλεξε για φόντο το χρώμα που του ερχόταν στο μυαλό όταν σκεφτόταν το κάθε συναίσθημα.

Στο τμήμα Δ1 μέσα από δραστηριότητες του προγράμματος Αγωγής Υγείας «ΕΝΑΣ-ΕΝΑΣ ΧΩΡΙΣΤΑ… ΚΙ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ» οι μαθητές/τριες  εξέφρασαν τα συναισθήματά τους και μίλησαν για τον εαυτό τους, για το τι μπορούν να κάνουν καλά και τι όχι, για το τι τους αρέσει και τι όχι, για το τι ονειρεύονται και για το τι εύχονται για εκείνους, για τους δικούς τους και για όλο τον κόσμο…

Στο Δ2 με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα συζητήσαμε τις περιπτώσεις όπου οι συγκρούσεις ανάμεσα στους μαθητές προκαλούν αρνητικά συναισθήματα και επιβαρύνουν την ψυχική τους Υγεία. Στη συνέχεια φτιάξαμε πόστερ σχετικό με την προσπάθεια επίλυσης των συγκρούσεων αυτών και τα θετικά συναισθήματα που απορρέουν

Οι τάξεις Ει και Ε2, με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού των Αγγλικών κ. Μπουκουβάλα Ελένης συζητήσαμε για τη σημασία της ψυχικής υγείας στη καθημερινότητά μας. Έπειτα παρουσιάσαμε την αφίσα του παγκόσμιου οργανισμού υγείας για το 2023 και συγκρίναμε τον όρο ‘mental’ στα αγγλικά με τη έννοια ψυχικός στα ελληνικά
Στη συνέχεια με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα είδαμε  τα ιμοτικον -τα εικονίδια των συναισθημάτων. Εστιάσαμε στο ότι όλα τα συναισθήματα ακόμα και τα πιο αρνητικά είναι φυσιολογικό να τα βιώνουμε και τέλος θα φτιάξαμε αφίσες με τις οποίες εκφράσαμε τα συναισθήματά μας. Τέλος,  για την προαγωγή της κοινωνικής και συναισθηματικής ευεξίας των παιδιών, οι μαθητές/τριες της Ε1 και Ε2 τάξης διατύπωσαν έναν τουλάχιστον λόγο για τον οποίο θαυμάζουν τους συμμαθητές/τριές τους (κατασκευή-ζωγραφιά λουλουδιού, στα πέταλα τα θετικά στοιχεία).
Έτσι νιώσαμε  όλοι ανεξαιρέτως ότι έχουμε θετικά στοιχεία και ενισχύσαμε την αυτοπεποίθησή μας και την θετική εικόνα του εαυτού μας.

Στο Στ1 μετά από συζήτηση σχετικά με την ήμερα Ψυχικής Υγείας, την αναγνώριση των συναισθημάτων μας και την προέλευση τους, τον ανθρώπινο εγκέφαλο, ξεκίνησε μια εργασία- κατασκευή σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό των εικαστικών κ. Χρυσαλένα Μαργαρίτη  που βοήθησε τα παιδιά να εκφράσουν όλα αυτά που συζητήσαμε.

 

Στο Στ2 μέσα από εικόνες και βιντεάκια που παρακολουθήσαμε στο διαδραστικό στο μάθημα των Αγγλικών  σχετικά με την σπουδαιότητα της ψυχικής υγείας και την άμεση διασύνδεση με τη σωματική υγεία, τα παιδιά δημιούργησαν 4 ερωτήσεις σχετικά με τα συναισθήματα τους σε συγκεκριμένες καταστάσεις και πως αποτυπώνονται μέσα από το ιμότικονς -emojis.

Related Post

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΚΑΛΑΝΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΚΡΟΥΣ ΜΑΣ ΜΑΘΗΤΕΣΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΚΑΛΑΝΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΚΡΟΥΣ ΜΑΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

Μαθητές και μαθήτριες των μικρών τάξεων του σχολείου μας, συνοδεία της εκπαιδευτικού της μουσικής έψαλαν τα χριστουγεννιάτικα κάλαντα και μας ευχήθηκαν «Χρόνια Πολλά!!!».

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ Δ ΤΑΞΗΣ ΣΤΑ “ΜΑΝΙΤΑΡΙΑ ΔΙΡΦΥΣ”ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ Δ ΤΑΞΗΣ ΣΤΑ “ΜΑΝΙΤΑΡΙΑ ΔΙΡΦΥΣ”

Την Παρασκευή 12 Απριλίου 2024, η Δ΄τάξη του σχολείου μας πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στα «Μανιτάρια Δίρφυς». Συντονιστές της εκδρομής υπήρξαν οι εκπαιδευτικοί  Βακάλης Γρηγόρης  και  Λαμπρακόπουλος Αλέξανδρος. Τα «Μανιτάρια Δίρφυς»

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΗΣ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΧΑΛΚΙΔΑΣΕΠΙΣΚΕΨΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΗΣ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΧΑΛΚΙΔΑΣ

Στα πλαίσια του προγράμματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με θέμα την Κυκλοφοριακή Αγωγή, την Τετάρτη 31-01-2024 επισκέφτηκε το σχολείο μας Εκπρόσωπος της Τροχαίας Χαλκίδας, ο οποίος ενημέρωσε τους μαθητές/τριες της Α’